Civilní Výroba
Prvním výrobkem Airbusu byl typ A300, první letoun na světě s dvěma uličkami a dvěma motory. Kratší varianta A300 je známá jako A310. Po úspěchu svých prvních typů představit Airbus typ A320 s inovativním systémem řízení fly-by-wire (tj. z kokpitu se přenášejí pouze elektrické signály k servomotorům). A320 byl velkým komerčním úspěchem. A318 a A319 jsou kratší verze A320, přičemž A319 je dodáván také v úpravě pro podnikovou sféru jako biz-jet (Airbus Corporate Jet). A321 je prodloužená verze A320 a je přímým konkurentem nejnovějších modelů Boeingu 737.
Mezi letadla s dlouhým doletem se řadí další dva typy Airbusu, dvoumotorový A330 a čtyřmotorový A340. Oba mají moderní design křídel s wingletami. Airbus A340-500 má operační dolet 16 700 kilometrů (9 000 námořních mil), druhý nejdelší u civilních letadel po Boeingu 777-200LR (dolet 17 446 km neboli 9 420 námořních mil).
Tyto typy si tvrdě konkurují s podobnými výrobky Boeingu a mohou být zčásti odpovědné za zastavení výroby civilních letadel u Lockheedu v roce 1983 a převzetí firmy McDonnell Douglas dnes jediným americkým výrobcem civilních dopravních letadel s dlouhým doletem Boeingem v letech 1996-1997. Společnost Airbus je obzvláště hrdá na své technologie fly-by-wire a na použití společného kokpitu v různých typech letadel, což zjednodušuje výcvik jejich posádek.
Typ letadla | Popis | Počet míst | Zahájení výroby | První let | První dodání |
A300 | 2 motory, 2 uličky, | 250-375 | květen 1969 | říjen 1972 | květen 1974 |
A310 | 2 motory, 2 uličky, modifikovaný A300 | 200-280 | červenec 1978 | duben 1982 | prosinec 1985 |
A318 | 2 motory, 1 ulička, A320 zkrácený o 6,17 m | 136 | duben 1999 | leden 2002 | říjen 2003 |
A319 | 2 motory, 1 ulička, A320 zkrácený o 3,77 m | 145 | červen 1993 | leden 1995 | duben 1996 |
A320 | 2 motory, 1 ulička | 180 | březen 1984 | únor 1987 | březen 1988 |
A321 | 2 motory, 1 ulička, A320 prodloužený o 6,94 m | 220 | listopad 1989 | březen 1993 | leden 1994 |
A330 | 2 motory, 2 uličky | 253-440 | červen 1987 | listopad 1992 | prosinec 1993 |
A340 | 4 motory, 2 uličky | 261-440 | červen 1987 | říjen 1991 | leden 1993 |
A350 | 2 motory, 2 uličky | 250-300 | říjen 2005 | 2009 | 2010 |
A380 | 4 motory, 2 uličky, 2 paluby | 555-840 | prosinec 2000 | 27. duben, 2005 | 4. čtvrtletí 2006 |